Alabalık Yağı Kremi Ürün Görseli

Balık Yağlarının İnsan Vücuduna Etkileri

Balık Yağı Faydaları Ve Kullanımları

Balık yağı sağlık yararları, kilo verme , sağlıklı gebelik, doğurganlık ve cilt bakımı (özellikle sedef hastalığı ve akne için) yardım etme yeteneğini içerir . Ayrıca, çeşitli kalp hastalıkları, yüksek kolesterol, depresyon ,  anksiyete , DEHB , zayıf bağışıklık sistemi,  kanser ,  diyabet , iltihaplanma, artrit , IBD,  AİDS , Alzheimer hastalığı, göz bozuklukları, maküler dejenerasyon ve ülser tedavisinde yararlıdır .

Balık yağının sağlığa ilişkin birçok faydası, içinde Docosahexaenoic asit (DHA) ve Eicosapentaenoic asit (EPA) gibi omega-3 esansiyel yağ asitlerinin varlığına atıf yapabilir. Balık yağı içerisindeki diğer faydalı temel yağ asitleri arasında Alfa-linolenik asit veya ALA ve Gamma-linolenik asit veya GLA bulunur.

Balık yağı faydalı niteliklere sahipken, olası uygulamaları etrafında bir sürü yutturmaca var ve hepsi doğru değil, bu yüzden bu yararlı yağ hakkında literatürü okurken dikkatli olun. Balık yağı üreticileri, bunu hemen hemen her şey için bir çare olarak pazarlamaya teşebbüs ettiler. Aşağıda, balık yağının kanıtlanmış bazı faydalarını keşfedeceğiz, bazıları somut bilimsel kanıtlara dayanıyor, bazıları ise yalnızca hayvan çalışmalarına dayanmaktadır. Okuyucuların, bilinçli bir karar almadan önce, balık yağı yararlı uygulamaları konusunda hem olumsuz hem de olumlu propagandadan etkilenmek yerine, kendilerini tamamen eğitmelerini öneriyoruz.

İyi bir yağ kaynağı olan ve uskumru, göle alabalık, ringa balığı, sardalya , kılıçbalığı, istiridye , albacore ton balığı , mavi yüzgeçli orkinos, sarı ton balığı orkinos, kalkan balığı, pilchards, hamsi ve somon türü bulunan balık türleri farklıdır . Balık yağı kalitesi, yağın alındığı balık türüne büyük ölçüde bağlıdır.

Balık Yağı Sağlık Faydaları

Balık yağı, aşağıda ayrıntılı olarak açıklanan kilo kaybı , cilt bakımı, görme iyileştirme ve diğer sağlık konularında yardımcı olduğu için vücudumuz üzerinde büyük bir etkiye sahiptir .

Kalp Sağlığını Artırıyor

Amerikan Kalp Derneğine (AHA) göre, klinik araştırmalar omega-3’ün kardiyovasküler hastalıkların (KVH) insidansını azaltmada etkili olduğunu göstermiştir. Balık yağı omega-3 için mükemmel bir kaynaktır ve bu nedenle kalp rahatsızlıkları ve kalp aritmileri riskini azaltır. Ayrıca kötü kolesterol seviyesini düşürür ve iyi kolestrol seviyesini yükseltir. Balık yağı, trigliseritlerin birikimini engeller ve aynı zamanda fazla trigliserid seviyesini düşürür. Ön araştırma, balık yağının aterosklerozu önlemek için kullanılabileceğini göstermiştirKoroner hastalarda. Böylece, balık yağı vuruşların önlenmesinde etkilidir ve balık yağının düzenli kullanılması ani kalp ölümünden kaçınmanıza yardımcı olabilir. Amerikan Kalp Cemiyeti’ne göre, bu ön bulguların daha ayrıntılı bir araştırmayla hala teyit edilmesi gerekir.

Kilo kaybı

Güney Avustralya Üniversitesi’nden Professor Peter Howetarafından yapılan araştırmalar  , balık yağının  kilo verme girişiminde egzersizin etkinliğini arttırdığını gösteriyor  . Diyetlerinde balık yağı verilen gönüllülere, düzenli olarak tüketmeyenlere kıyasla daha fazla kilo kaybı gösterdi. Balık yağı, kilo vermeyi teşvik etmeye yardımcı olan omega-3 yağ asitleri içerir, bu nedenle fiziksel egzersiz ve bu yağın bir kombinasyonu vücut yağını önemli ölçüde daha hızlı bir şekilde azaltmaya yardımcı olur.

Bağışıklığı Geliştirir

Düzenli olarak tüketilen balık yağı, bağışıklık sisteminizi artırmaya yardımcı olduğundan, soğuk algınlığı, öksürük ve grip gibi yaygın hastalıkların ortaya çıkmasına direneceğinize inanılmaktadır. Balık yağında bulunan Omega-3 yağ asitleri, vücudumuzda bulunan sitokinler ve eikozanoidlerin aktivitesini ve miktarını etkileyerek bağışıklık sistemini güçlendirir. Araştırmacılar ayrıca bir balık unu ve balık yağının domuzların bağışıklık sistemi üzerindeki etkilerini inceledi ve balık yağı hayvanların büyümesine yardımcı olduğunu buldu. Tayvan’daki Taichung Veterans General Hospital’daki fareler üzerinde yapılan benzer araştırmalar da olumlu sonuçlar verdi.

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (2)

  • Hasan
  • Şimdi anlamadigim nokta kullanılmasından 1 saat önce ve 1 saat sonra alınması tavsiye edilmez diyor da bunu ilişkiye girmeden kaç dakika önce almalıyız
  • Cevapla
  • Hasan
  • Şimdi anlamadigim nokta kullanılmasından 1 saat önce ve 1 saat sonra alınması tavsiye edilmez diyor da bunu ilişkiye girmeden kaç dakika önce almalıyız
  • Cevapla
  • Hasan
  • Şimdi anlamadigim nokta kullanılmasından 1 saat önce ve 1 saat sonra alınması tavsiye edilmez diyor da bunu ilişkiye girmeden kaç dakika önce almalıyız
  • Cevapla